INFORMACIÓ

El Grup va néixer l'any 2003, amb l'esperit que tothom pogués compartir amb nosaltres les sortides que periòdicament fem.
Normalment realitzem una sortida matinal o d'un dia amb caràcter mensual i amb desplaçaments amb cotxe relativament curts.
Un cop l'any fem una sortida més grossa a alta muntanya que pot durar varis dies.

Per posar-vos en contacte amb nosaltres podeu trucar als següents telèfons:
Blas 690383009 Eva 661452566 JoanCarles 610767830 Ponç 635614101 Enric 676022700 Yolanda 616399555 Juanmi 607849887 Jordi 619384049 Josep 686356490

Begur és autèntic! - bagum’va / VaBeguR

LES NOSTRES SORTIDES

Els Perduts de Begur

dimecres, 27 de febrer del 2013

Volta per la Vall del Bac "Ruta de les cinc ermites" (Alta Garrotxa)

El diumenge 24 de febrer un grup d’onze persones vam anar a fer una excursió per la Vall del Bac a l’Alta Garrotxa. Després d’un bon esmorzar a Sant Pau de Segúries vam agafar els cotxes i vam posar rumb cap el nostre punt de sortida. Seguirem la C-153a fins a l’encreuament amb la carretera de la Vall del Bac i després vam continuar per aquesta fins arribar a una corba on una pedra ens indica la nostra arribada a Sant Feliu del Bac, inici de la ruta.
Deixem els vehicles i comencem a caminar per una pineda de pi roig fins arribar a un prat on prenem la pista forestal de la dreta. Caminem per l’obaga de la Serra de Malforat. Les baixes temperatures i la nevada de fa uns dies fa que haguem de vigilar de no relliscar amb les plaques de gel del camí. A 3,5 km trobem el conjunt de cases de LLongarriu i l’ermita de la Mare de Déu dels Àngels.
Seguidament continuem per el camí que surt de darrera de l’ermita i s’endinsa per un alzinar fins arribar a l’Hostal de la Vall del Bac, allà travessem la carretera i seguim fins al mas El Ferrer. Prenem el camí de l’esquerra i creuem la riera de la Vall del Bac. Seguim fins al conjunt de La Torre on visitem l’ermita de Sant Miquel de la Torre.
Reprenem el nostre camí i creuem els prats on pasturen un grup de cavalls. A escassos 600 metres arribem al torrent de la Gavarrera i observem les curioses formacions de la roca en aquest punt: els gours, petits dics naturals escalonats formats per precipitació de carbonat càlcic. Seguim i pugem per una carena fins arribar a l’ermita de Sant Andreu de Porreres on un senyor ens dóna la benvinguda i ens obre la porta de l’ermita per a poder-la visitar.
Baixem per un camí fent ziga-zaga fins a una pista forestal que ens porta al torrent de Porreres, en aquest tram observem roures de grans dimensions que ens deixen amb la boca oberta. Creuem la carretera de la Vall del Bac i seguim per uns camps. A pocs metres creuem el torrent pel Pont dels Esquellerincs. Avancem uns 2 km fins arribar a l'ermita de Sant Feliu del Bac on fem un petit descans i dinem. Ja amb la panxa plena i el cos calent després d'un bon cafè continuem la nostra excursió. Caminem i a escassos metres trobem l’encreuament per tornar al cotxe. Feliços d'haver gaudit de la tranquil·litat de la Vall del Bac tornem cap a casa.